Karbonról alumíniumra! Szedő Gergő YT Capra kerékpárját egy igazi prémium kategóriás gyártó vázára cserélte. Íme a 2022-es kerékpárja közelebbről!
Váz: Transition Spire Alumínium L-es méret
Villa: RockShox Lyrik Ultimate RC2 29” 42offset 170mm
Rugóstag: Fox Float X2 (205X65mm) 170mm
Fékek: Avid Code RSC 200mm-es Galfer tárcsákkal
Váltó: Sram X01 12 sebességes
Váltókar: Sram GX Eagle 12 sebességes
Hajtókar: Sram GX 170mm DUB BSA 73mm
Lánckerék: Sram X0130fogas lánckerék
Pedál: DMR Vault Brendog
Fogaskoszorú: Sram GX Eagle 12sebességes (XG-1275 10-50)
Lánc: Sram GX Eagle 126 szemes
Láncvezető:Reverse X11 Evo
Kormány: Title AH1 38mm emelés
Kormánycsapágy: Fsa NO.55R/57
Kormányszár: Title ST1 31mm emelés 31,8 befogó
Markolat: Odi Elite Motion Lock-on
Nyereg: Title MS1
Nyeregcső: FOX Transfer Kashima 170mm hosszú (31,6)
Nyeregcső bilincs: Transition
Első kerék: Mavic E-Deemax S30 29” UST 6 csavaros 15X110mm
Hátsó kerék: Mavic Deemax 29” UST 6 csavaros 12X148mm SRAM XD
Első gumi: Maxxis Minion DHF 29″x 2,5
Hátsó gumi: Maxxis Highroller 29″x 2,5
Súly: 15,6kg
Extrák: Kulacstartó
Közel 3 évig egy YT Capra karbon enduro kerékpárt használtál. A szezon végén eladtad és néhány napja megérkezett az új gép, amely nagy meglepetésünkre alu lett. Miért éppen erre a gyártóra esett a választásod? Miért éppen alu? Elég volt a karbonból?
Először is tenger mély tiszteletem a szerkesztő úrnak! YT-vel volt egy elég hosszú „együttműködésem” mindig sírtam nekik kedvezményért, ők meg néhány jó fotóért egészen az idei év elejéig adtak nagyon kedvezményes árat a bicajokra. Viszont úgy festett, hogy ez idénre elmúlt és akár milyen jónak is tartom az YT-t azért, a rendes árát nekem nem éri meg.
2020-ban jelent meg a Transition Sentinel, amelynek a formája nagyon magával ragadó volt nekem, és már akkor elterveztem ha egyszer netán lesz egy picit masszívabb kivitelben, akkor ha tehetem és lehetőségem lesz rá akkor veszek egyet. Idén szeptemberben döntöttem el , hogy lecserélem a Caprát. Akkor a 2 gyártó volt kiszemelve, és kezdtem is beletörődni, hogy a spórolós szerencsétlen fiú leveleim a Covid idején senkit se fognak meghatni. Idejét láttam beletörődni a ténybe, hogy költenem kell, így minden webshopon regisztráltam óriási diszkont figyelőre, ami a kiegészítőknél elképesztő módon jól tette a dolgát, mert szinte minden alkatrészt sikerült beszerezni elképesztően jó áron, csak ugye idő, idő és idő.
A váz maradt a legvégére, idén december elejére, mikor kettő vázon remegett az ujjam, de a szívem Transitionhoz húzott, az eszem a Privateer-hez. Így maradt egy próba még kis alkudozásra a vázaknál, amire meglepő módon Transition reagált illetve egy angol webshop. Így kaptam rá egy kis kedvezmény, amivel el is döntöttem, hogy ez lesz a befutó.
Miért az alu? Mert 2022-ben az alu lett az új karbon! Sokkal tetszetősebbek a vékonyabb csövei, és a szálcsiszolt alu design most nagyon befutó. Azontúl mivel a bringázás egyre elterjedtebb sport lett az emberek körében és látom a csoportokban, hogy sokan azzal tűnnek ki, hogy irreálisan csilivili bicajokat tesznek ki, és mivel ez nekem nem fér bele a pénztárcámban, gondoltam olyat építek, ami mással fog kiemelkedni és elütni a sokak által kedvelt formáktól.
Miben más ez a bringa, mint az előző gépeid? Ha jól tudjuk nincs sok belőle itthon egyelőre.
Biztos lesz belőle sok itthon, mert eszméletlen jók a geometriai adatai és nagyon variálható váz. Így a Caprától már ebben jelentősen eltér.
Felröppentek a hírek, hogy kacsingatsz egy downhill/freeride kerékpár felé is. Hiányzik a 200mm rugóút? Lehet, hogy még visszatérsz egy nagygépre a jövőben?
Terveim mostanában már nem a bringa irányában, vannak, sőt úgy gondolom a tudásomat a jelenlegi és az előző bringáim túlszárnyalták. Megyek előre öregurasan, de terveim vannak még kis „FRkedésre”!
A nagy sikerű Szunyog Whip videósorozat folytatása tervben van a jövőre?
Készüljön egy interjú a készítővel, Nagy Barnabással, az a kis szösszenet inkább az ő keze munkáját dicséri, mint sem az én tudásomat. Ha annak idején egy ennyire remek címet ki tudtunk találni, kár lenne feladni a folytatást.
Mik a terveid a 2022-es szezonra? Láthatunk esetleg egy két versenyen is indulni?
Versenyen engem SOHA! Hármashatárhegyi és semmeringi bringázás nekem elég.
Terveim nem igazán vannak a bringázással, öregnek érzem magam ahhoz, amit régen csináltam. Azontúl vannak fontos dolgok, amikben viszont még nagyon jól tudok fejlődni. Így a bringán azon és addig megyek, amit élvezek. Jó társaságban kis bohókás akciók jöhetnek, de azért egy tervem van, amit persze nem árulok itt el, mert akkor facebookon nem kapok likokat rá!:)
Köszönjük a beszélgetést! Sok sikert az új bringához!