Hirdetés

A freerider csodagyereke, Jaxson Riddle elárulta edzéstervét, hogy te is valóra válthasd az álmaid.

Jaxson Riddle mindössze 15 éves volt, amikor először utazott el a Utah-ban található Virginbe, hogy a nézőként részt vegyen élete első Red Bull Rampage versenyén. Jaxsonnak korábban egy BMX bringája volt, amit azonnal eladott, hogy megvásárolja élete első hegyikerékpárját. Miért? Mert az MTB freeride-ban találta meg önmagát, így ez lett a kedvenc sportja.

A jelenleg 20 éves amerikai srácnak nagy álma, hogy versenyzőként is részt vehessen a Red Bull Rampage-en, Jaxson pedig kitartóan edz ezért. Napjainak nagy részét a Saint George-i Snake Hollow bringaparkban tölti, ahol folyamatosan a technikáját és koreográfiáját csiszolja, emellett pedig a parkba érkező gyerekeket oktatja és látja el tanácsokkal a sport iránt érdeklődőket.

„Nagyon sok freestyle motocross videót nézek, amikből rengeteg ihletet merítek. Próbálom ezeket átmenteni a freestyle bringázásba” – mondta el Jaxson.

Riddlet arra kértük, hogy osszon megnéhány hasznos tanácsot a freeride hegyikerékpározást kedvelő olvasóinkkal is, segítve ezzel is, hogy valaki a profik útjára léphessen.

A KERÉKPÁRON

„Valójában nincs előre meghatározott programom.”

„Nagyon tisztelem azokat az embereket, akik rutinszerűen előre meghatározott időn keresztül gyakorolnak nap mint nap, de számomra minden nap más. Mindig annyit edzek, amennyi jólesik, amennyihez kedvem és energiám van. Sosem hajtom túl magam vagy edzek addig, amíg össze nem jön valami, akkor is, ha már nincs kedvem hozzá. Kimegyek Virginbe, vagy elmegyek egy bringaparkba, aztán edzek, ahogy és ameddig kedvem van.”

„Többek között azért is szeretem ezt a sportot űzni, mert minden nap lehet tanulni valami újat. A fejlődés iránti vágy folyamatosan motivál. Soha nem tudsz úgy kimenni, hogy most már mindent tudok, jó bringás vagyok. Igazából akkor vagy jó bringás, ha folyamatosan újat akarsz tanulni, és új dolgokat akarsz megvalósítani.”

ÚJ TRÜKKÖK

„Kis lépésekben haladok”

„Minden videót megnézek vagy százszor, hogy minél jobban el tudjam képzelni, milyen lesz, amikor odakint gyakorlok. Kis lépésekben csinálom. Amikor a Supermant gyakoroltam is sokszor lejátszottam először képzeletben, hogy miként fogom megvalósítani. Először mindig fejben kivitelezem. Csak akkor vállalom az ugrást, amikor gondolatban a kirakós minden darabja a helyén van.”

„Ha hiba csúszik a számításba, ráadásul többször ugyanaz, nem feltétlenül ragaszkodom ahhoz, hogy orrvérzésig gyakoroljak, ilyenkor van úgy, hogy megpróbálok egy másik megoldásban gondolkodni. Szóval tartok egy ki szünetet és átgondolom a dolgokat.”

ÁSÓS NAPOK

„Az ásás olyan, mint az erőnléti edzés és egy pihenőnap egyben.”

“Nagyon felszabadító érzés, amikor kimegyek Virginbe, és látom a motocross és a BMX terepet. Megpróbálom elképzelni, hogyan lehet ötleteket meríteni ezekből a sportokból, és átültetni azokat a hegyi kerékpározásba. Egy új nyomvonal kiépítése általában három vagy négy napig tart, attól függően, hogy esik-e az eső vagy száraz-e a talaj. A túlzott napsütés akadályozza a munkát, nyáron, amikor napközben 44 fok van, hajnali 4-kor megyek ki, és amíg még nem süt erősen a nap, addig próbálok haladni, aztán napnyugta előtt térek vissza még egy pár órára. Lehet, furcsán hangzik, de nekem ez sem nyűg. Szeretek ásni, mert mentálisan ellazít és erőnlétben fejleszt. Néha ilyenkor tisztul le egy-egy trükknek a kivitelezése.”

FELKÉSZÜLÉS AZ ESÉSRE

„Ugyanolyan jól kell esnem, mint a bringáznom.”

„Ha sokat gyakorlod, megtanulsz esni. Tudom, hogy furcsán hangzik, de a hibát is gyakorolni kell, hogy ne legyen baj. Meg kell tanulni esni, és hogy mit kell tenni közben. Nagyon fontos megtanulni, hogyan told el magadtól a kerékpárt, hogy ne essen rád. Hidd el, nem szeretnéd, hogy rád essen, nagyon komoly sérüléseket okozhat. Igyekszem mindig gondolatban egy-két lépéssel előrébb járni, és mindig a biztosra megyek, nem kísérletezek. Fontos, hogy az ember mindenre készen álljon.”

REGENERÁLÓDÁS

„Egyszerű és hatásos módszert alkalmazok”

„Van egy nagyon hideg folyó itt Virginben. Szinte már-már fagyos, ezért olyan, mint a hidegterápia. Nagyon jó az izmoknak. Emellett rendszeresen járok masszázsra, és nyújtok is. Fontos, mert a csípőmozgásomon is fejlesztenem kell, nyúlékonynak kell lenni, a levegőben ez elengedhetetlen a trükköknél”.

fotók és szöveg: RedBull