Hirdetés

Hogyan értékelnéd a 2020-as szezonod?

A 2020-as szezon merőben más volt, ugyanis a világjárvány, a COVID 19 megnehezítette a kiutazást külföldre, és a leogangi downhill VB is rendhagyó módon zajlott.
Ez az év is nagyjából hasonlóan épült fel, mint a 2019-es, szlovák kupasorozatokon vettem részt, az OB-n szerepeltem, majd zárásként elindulhattam a VB-n.  Idén nem kímélt minket az időjárás, többnyire esőben, sárban, hidegben kellett megmérettetnünk magunkat. Nagy próbatétel volt ez nekem, nem barátkoztam eddig a sár gondolatával, de ebben a szezonban nem volt mit tenni.

2020-ban is sikerült hozni az azt megelőző formát, dobogóra tudtam állni az összes szlovák fordulón és az Országos Bajnokságon is. Igazán nagy elégedettséggel az töltene el, ha újra magyar bajnok lehetnék, és a külföldi versenyeken is behúznám az első helyet. De! A kitűzött cél az volt, hogy az OB-n sikeresen beérjek a célba bukás nélkül, ami mindennél előrébb való volt (2016-ban magyar bajnok lettem, azt ezt követő összes OB-n elestem a döntő körben), hiszen az önmagammal folytatott küzdelmemet helyre kellett tegyem, hogy tovább léphessek, ami majd reményeim szerint meghozza az eredményét. A külföldi versenyeken még mindig sokat tartalékolok, ami elegendő a pódiumra, de nem elég a győzelemhez.

Végül, de nem utolsó sorban pedig had említsem meg a leogangi Világbajnokságot! Az első gondolat, ami eszembe jut, mikor visszaemlékezem, minden edzőkörön egy újabb csatába indultam. Habár a szezon elején azt gondoltam, kell nekem a sár, Leogangban már egyáltalán nem így vélekedtem! 😀 Egyértelműen mélyvíz volt, de az amikor egy országot képviselhetsz és teljesíteni szeretnél érte, és magadért az minden nehézséget felülír. Óriási köszönettel tartozom a támogatásért, amit kaptam tőletek, a  megannyi bátorító szóért és üzenetért.

2020-as eredményeim:
Velka Raca: 2.
Myto: 3.
Vratna: 2.
Downhill Országos Bajnokság: 2.
Leogang Világbajnokság: 18.

Mesélj nekünk a legjobb pillanatokról!

Egyértelműen idetartozik a szezon kezdetén találkozás Vilma Gombalovával, és más nemzetiségű versenyzőkkel. Mi mind jó viszonyban vagyunk, és tartjuk a kapcsolatot az alapozó időszakban, várva az első közös ride-ot.  A legjobb pillanatok egyike, amikor Vratnán a gyurmás, fenékkel és háttal tükör simára fényezett nyákos talajon, vinnyogva és röhögve próbálunk a túlélésért küzdeni Cserjési Patrikkal. Teszem hozzá ezt a versenyt majdnem eltörölték. Következő pillanatban a gyökeres leléptetőkön 10-15 méteren keresztül huppanok egyre lejjeb a „lefolyón” háton, sírva a nevetéstől. Vagy amikor szintén ezen a pályán, a lehetetlen megállást követően a testemmel fogom fel Vilmát, hogy itt mi most pihenni fogunk! Ezek a vicces pillanatok, de persze megannyi más is van, nem telik el egy verseny sem jókedv nélkül, mindig remek a hangulat. Kellemes visszagondolni arra is, mikor egy döntőn belül sikerült kétszer elesnem, és így is felállhattam a második helyre. Annyi élményt szerzek egy nyár alatt, hogy nehéz kiemelni a legjobbakat, most hirtelen ezek a mókás pillanatok villantak be.

Mi a célod az idei szezonra?

A fenti sorokból nagyjából ki is lehetett venni mik a terveim az idei szezonra. Szeretnék nagyobbat álmodni és jobban teljesíteni!

Milyen versenyeken tervezel rajthoz állni az idei évben?

A szlovák kupasorozatokon, európa kupákon, az OB-n.

Mesélj nekünk az idei versenygépedről!

Úgy néz ki idén marad a kék CTM Mons Pro-m, a 27,5 nekem DH bicóban kezelhetőbb. Kíváncsian várom mik a tapasztalatok a mullet verzióval.

Alkatrészlista:

Váz: CTM Mons Pro ALU 60601,210 mm M-es
Villa: RockShox BOXXER ULTIMATE Charger 2 RC2 World Cup (200 mm) Boost
Rugóstag: Double Barrel Cane Creek
Váltókar: Shimano SAINT
Váltó: Shimano SAINT
Láncterelő: Mozart PRESTO
Fogsor: Shimano CS5700/10,11-28
Hajtókar: Shimano SAINT
Fékek: Shimano SAINT
Kerekek: WTB
Gumik: Schwalbe
Agyak: Novatec D951SB-B20 / DH462SB – SL-S5S
Lánc: KMC X10
Kormányszár: Race Face ATLAS DM, 35 mm
Kormány: Race Face ATLAS 35/800 rise 35
Kormánycsapágy: FSA Orbit NO.57E-1
Nyereg: WTB High Tail Trail komp
Nyeregcső: Race Face CHESTER 325
Súly: 17,1 kg

Fotók: Szász Norbert