Palla Gergő alias Güzü már több downhill Országos Bajnokságon is a top 10-ben végzett férfi Elite kategóriában. Az idei évre nagy tervei vannak, hazai és külföldi DH versenyeken is rajthoz fog állni. Legújabb bringáját megmutatta közelebbről is!
Alkatrészlista:
Váz: Specialized Demo (mullett) 200mm rugóúttal, M5 alu
Villa: Öhlins DH38 M.1 29, TTX 58 mm offset, 200mm rugóút
Rugóstag: Öhlins TTX 22 M Trunnion 225×75
Váltókar: SRAM X01 DH
Váltó: SRAM X01 DH
Fogsor: SRAM X01 DH, 7 sebességes, 10-24t
Első lánctányér: Sram 34T
Hajtókar: SRAM X01 DH 165mm
Fékek: Magura MT7
Féktárcsák: Magura MDR-P 203mm
Agyak: DT Swiss 350
Felnik: Roval 29″-27,5″
Gumik: Specialized Butcher Grid Gravity Gripton T9 2,3-as méret (29″ elől, 27,5″ hátul)
Lánc: Sram PC1130
Kormányszár: Renthal Integra35 45mm hosszú
Kormány: Renthal Fatbar35 30mm emelés, 800mm széles
Markolat: Deity Lockjaw
Kormánycsapágy: Specialized
Nyereg: Specialized Henge DH
Nyeregcső: Thomson
Pedál: Specialized Boomslang
Szia Güzü! Hogy vagy? Készülsz már az idei szezonra? Hogy sikerült a 2023-as éved?
Szia Norbi! Egész jól átvészeltem a telet, nagyon motiválatlan szoktam lenni a téli szezonban, de annyi feladat, projekt és munka gyűlt össze, hogy nem volt idő letörni. A tavalyi szezon alatt majdnem végig nem volt DH bringám, sajnos nem tudtam versenyezni. Viszont az urban DH versenyekre eljutottam kölcsön bringákkal és legalább részese voltam a légkörnek, ami nagyon tetszett. A kosutkai DH OB előtt érkezett meg az új bringám a Specialized-tól, ott gurultam vele először. Szerintem, amit lehetett kihoztam a helyzetből, tényleg semmi felkészülés nem történt, inkább próbáltam mindenhol jól érezni magam.
Mely versenyeken szeretnél majd rajthoz állni? Van kitűzött eredmény, amivel már elégedett lennél? Mik a célok az idei szezonra?
Idén már más a helyzet! Tele vagyok tervekkel, sokat szeretnék pályán lenni, fel szeretném venni újra azt a pörgést, amit a versenyzés hoz magával. Kézenfekvő pár szlovák kupán (SPDH) indulás, de parkozással összekötött iXS DH kupák is tervben vannak. Mindig nagy vágyam volt, hogy a depóm profi legyen, ebbe idén elég sok energiát fektetek! Eredmények tekintetében nem tudom mi a reális elvárás, de az egyértelmű cél, hogy az OB-n dobogós helyet érjek el. Ez a leginkább kirajzolódott cél, de a nemzetközi szinten sem az a tervem, hogy feltett kézzel álljak a rajtvonalhoz, ennyit egyelőre elárulhatok. Nyáron legalább egy hetet Les Gets és Chatel környékén bike parkozunk egy nagy brigáddal, de már egyeztetünk róla hogy elnyújtjuk 2 hétre, úgyhogy igazán komoly terepeken lesz lehetőség edződni, fejlődni.
Megérkezett az új „dream bike”. Mesélj nekünk róla, milyenek az első tapasztalatok? A régi bringádhoz képest nagy az eltérés?
Sokat vártam rá, de határozottan mondhatom, hogy megérte! Az előző bringám szintén egy Specialized Demo volt, de ennek a váznak még a nem mullet kerékmérethez készült verziója, és más alkatrészekkel is volt szerelve. Mivel a bringa az OB előtt érkezett meg, ott próbáltam ki először, konkrétan a parkolóban raktam össze. Már az első körökben hatalmas volt a különbség, minden tekintetben jobb volt. Tényleg azt éreztem, hogy nincs lehetetlen. Elképesztő volt, hogy rontott ugrások és ívek esetén mekkora hibákat dolgozott el, ezt elsősorban az Öhlins rugózásnak köszönhetem, mellyel a Demo Race változat szerelve van gyárilag. Sosem volt még Öhlins-es bringám, de már értem miért övezi ekkora hype a motorsportban is és már a DH/enduro világában is szinte fix a dobogón 1-2 Öhlins-es rider. A Magura fékek elsőre szokatlanok voltak Sram után, de erre is azt mondhatom hogy fékerőben nagyon jó, és télen még fejlesztettem is kicsit a gyári állapothoz képest. Szóval nem a technikán fog múlni az idei év sikere. Nagyon örülök, hogy összejött és kész setup-pal állok már a szezon kezdete előtt.
Köszönöm a beszélgetést! Sok sikert a szezonra!
Fotók: Szász Norbert