Hirdetés

Elkaptuk a 2019-es Senior Downhill Országos Bajnokot, Cser Mátét egy kis beszélgetésre, valamint bemutatta nekünk közelebbről is idei enduro bringáját, ami igazán egyedinek számít.

Váz: Orange Stage 6 Medium
Villa: Rock Shox Lyrik Ultimate
Rugóstag: Rock Shox SuperDeluxe Ultimate Megneg
Fékek: Hope Tech3 E4
Váltó: Sram GX eagle
Váltókar: Sram GX eagle
Hajtókar: Sram Descendant Carbon
Pedál: HT T1
Fogaskoszorú: Sram  XG-1295 eagle
Lánc: Sram GX
Kormány: Renthal Fatbar Lite 760mm 20mm
Kormánycsapágy: Hope
Stucni: Renthal Duo 50mm
Markolat: Renthal Traction Kevlar
Nyereg: Selle Italia SLR
Nyeregcső: Rock Shox Reverb 175mm
Felnik: Ryde Trace M29
Agyak: Halo MT Supadrive
Gumik: Schwalbe Magic Mary Supergravity / Nukeproof ARD
Súly: 14kg körül

Fotókért köszönet: Markus Landauer

Tavaly még Konával mentél a Downhill OB-n, amivel hatalmas győzelmet arattál. Az idei választásod pedig egy igazi egyedi márkára esett. Miért éppen Orange? Milyenek az első menettapasztalatok? Mik az erősségei és gyengeségei?

Szevasztok! A hatalmas győzelemtől azért messze volt, de köszönöm szépen a kedves szavakat. Mindig is nagy álmom volt egy Orange, aminek most jött el az ideje! Szerencsémre egy olasz bicajbolt tulajdonosa jó barátom, aki Orange forgalmazó így sikerült hozzájutnom egy vázszetthez. Amúgy nem sokban különbözik a mozgása a Kona-tól. Mind a kettő egy forgáspontos bicaj, csak annyi különbséggel, hogy a Kona himbarendszere miatt progresszív. Január óta már kijelenthetem, eléggé összeszoktunk. Eleinte nagyon nehéz volt megküzdeni az extrém hosszú 469 milliméteres láncvillával és a mínusz 40es középrésszel. Hosszabb a reachje és laposabb a villaszöge is, mint a Konanak. Ezeknek a geometria adatoknak köszönhetően a bicaj elképesztően stabil, viszont ennek ellenére nagyon könnyű vele kanyarodni. A nagy hátránya, hogy az elejét kiemeld elementális erőre van szükség. Ellenben ha már elérted a holtpontot, akkor nagyon egyszerű a hátsó keréken tartani. Pár hónap használat után van egy apró festés probléma… Azonban direkt kapcsolatban vagyok a gyárral és amint vége ennek a COVID dolognak, 1 hét alatt orvosolják egy általam választott extra fényezéssel. Ami viszont rettenet zavaró, hogy gyárilag nem küldtek hozzá hangelnyelő szivacsot a vázon belüli vezeték elvezetéshez, ezért eléggé zörög az amúgy lopakodó bicaj. A hegesztési varratok műalkotást idéznek, a kivitelezés nagyon precíz. Beállítani nem volt túl nehéz mivel 2 évet mentem hasonló taggal és vázzal… Szóval volt elképzelésem mit és hogyan kéne csinálni. Villában viszont kellett egy kis tuning: 4 token sok volt 3 meg kevés így most 3 és fél van benne.

Milyen tervekkel álltál az idei szezonhoz? Mik a kilátások, idén rajthoz tudsz állni még valahol? Mik a tervek a jövőre nézve?

Idén nagyon szeretnék Cseheknél enduro versenyen dobogóra állni és természetesen szeretném megvédeni a DH OB bajnoki címem is. Rettenetesen sokat edzettem a télen, kiválóan haladtunk az edzőmmel Berkes Gáborral és nagyon jó erőben vártam a szezon kezdetét. Kicsit bosszantó, hogy pont ilyenkor üt be egy ilyen globális gebasz, de ez legyen életem legnagyobb baja, hogy nem tudok rohangálni a világban. Több mint valószínű, hogy júniusban el fog kezdődni a versenyszezon Csehországban viszont még utána kell járnom, hogy milyen papírok kellenek ahhoz, hogy átjuthassak a határon. Nyár közepén már sokkal többet fogok tudni és akkor talán már tervezni is lehet majd. Addig is marad a sok fotózás es videózás a haverokkal.

Mi a helyzet Ausztriában? Idén is Schladming lesz a székhelyed? Mennyire korlátozottak a lehetőségek edzés terén és mi várható?

Itt Ausztriában augusztus végéig nem lehet tömegrendezvényt tartani, ami azt jelenti, hogy addig nem lesz verseny. Június elején kinyit a legtöbb bikepark szóval akkora baj nincs. Annyit tudok hogy Magyarországról beléphetsz negatív COVID teszttel és ez 4 napig érvényes anélkül, hogy otthon karanténba kellene volnulnia az embernek. Szóval meglátjuk, hogy tudok e az olaszországi edzőtábor után a csapattársaimmal is biciklizni végre.
Schladming egy nagy kérdőjel. Elvileg nyitnak május végén ők is. Az a helyzet, hogy találtam egy nagyon jó munkát Kaprunban, jó a fizu és sok a szabadidő is, amit most nagyon élvezek, ezért nem nagyon akaródzik a költözés. Sajnos a tervezett edzésekről március eleje óta le kellett mondanom mivel a konditerem, ahol watt alapon tudtam edzeni zárva van. Elvileg május közepén vagy végén talán kinyit és folytathatom a felkészülést. Ellenben rengeteg baromi jó trail van itt a közelben és mivel az utóbbi pár évben minden szabadidőm a versenyzés töltötte ki, ezért örülök neki, hogy végre ezeken is verethetem.

Köszönjük a beszélgetést és sok sikert az idei versenyekhez!

Fotók: Markus Landauer