Cikkek / Palotai Gábor - Trek Powerfly LT 7 Plus eBike Check!


2019. június 12. @ 22:31


A többszörös magyar downhill bajnok beújított egy "titkos fegyvert" az idei edzéseihez. Palotai Gábor bemutatta nekünk új elektromos kerékpárját és mesélt az idei szezonjáról! Csekkoljátok!



Szia Gábor. Hogy vagy? 
Hogy sikerült a téli felkészülés? Milyen formában érzed magad? Hogy telik a szezon? Ha jól hallottuk már túl vagy pár versenyen. Hogy sikerültek?

Ahogy minden évben, így most is újabb technikákat és módszertant próbáltam ki a szezonra készülés idején, de van, ami örök, így nem úsztam meg a konditermi edzéseket, és instabil eszközökön való ügyességfejlesztést sem. Eddig összesen 4 verseny ment le, amiből a legelső maribori Európa kupa (mini Világkupa) volt a kedvencem! Sajnos a második versenyen, Kransjka Gora-n nagyon durva időjárással találtuk szembe magunkat, ezen felül egybe esett az Európa Bajnoksággal is, így elég kevés induló volt. A túlélésre menés mellett sikerült bejutni az áhított top30-ba, egy biztonsági időmérős körrel, viszont döntőben sajnos kétszer is elestem. Ezek után jött Polomka, szlovák kupa, ahol egy egész egyszerű pályán kellett nagyon gyorsan menni, aminek a fele mezőn futott.
Ezután pedig jött a leogangi Világkupa, ahol nem igazán sikerült fényesen szerepelni, mert időmérőn sikerült egy nagyot hibázni, és emiatt nem tudtam bejutni a top60-ba! Amúgy viccelek, mert nagyon messze volt a bejutó idő, amit jelen pillanatban még csak karcolni sem tud magyar. Ezek természetesen nem szegték kedvemet, és a következő versenyre, ami Lengyelországban lesz, bőszen készülök!

Az idei évtől a downhill gép mellé beszereztél egy enduro edzőgépet is, méghozzá egy elektromos Trek-re esett a választásod. Miért pont eBike?

Nagyon sokat vaciláltam, hogy beálljak-e az Ebike-osok sorába, vagy az analóg kerékpárok közül válasszak, de a végén az E betűre esett a választás. Hogy miért? Mert kishazánkban egyszerűen nem tudok más alternatívát mondani arra, hogy megfelelő hatékonysággal, sokat biciklizzek, és még élvezzem is! Kipróbáltam ugyanazon a pályán egy Endurót, és egy Ebike-ot is, és nem volt kérdés! Ha van egy bringám, a Trek Session-ön kívül, azt már nem szeretném itthon, a pályán tologatni. Emellett a másik legnagyobb érv az Ebike mellett az, hogy versenyeken már nem csak engem lehet látni biciklin tekergélni, hanem édesapám is használja a közeli hegyeken, több ezer méteres szintekkel!

Hogy szuperál élesben? Miben jobb egy ebike, mint egy sima enduro bringa? Mennyivel hatékonyabb vele az edzés? Érzel fejlődés technikailag?

Lefele semmiben nem különbözik, mint egy Enduro, vagy Dh gép, csak annyiban, hogy a féktávokon érezni a súlyt, de mozgatás tekintetében nincs hátrányban, sőt, olyan szinten stabil, amit, amíg nem tapasztal meg az ember nem hisz el. Ezen felül ugratni is jó vele, mert stabil. Ja, és stabil. (haha)
Igazából, legkevesebb kétszer annyit tudsz menni egy egységnyi idő alatt, mint egy sima Enduró biciklivel, ami szerintem nagy fegyvertény. Emellett nem csak lefele, hanem felfele is élvezed a tekerést, mert nem felvisz, hanem neked kell tekerned, és amennyiben nem tekersz, nem is fogsz felérni… Ugyanúgy el lehet benne fáradni!
Ezek a főbb érvek, úgyhogy, aki sokat akar itthon is biciklizni mondjuk munka után 2-3 órát, annak ez a best choice!

Milyenek a menettapasztalatok? Mennyire bírja a lejtőzést, ugrálást? Milyen előnye és hátránya van egy ilyen gépnek?

Ahogy az előbbiekben mondtam, egyszerűen végig röhögöm felfele az utat, mert annyira élvezem a tekerést! Állítom, hogy a gyártók masszívan túltervezik a felhasználás módját, mert eddig nem jelentkezett semmilyen probléma vele, igaz fél éves sincs a kerékpár. Az ugratók semmilyen akadályt nem képeznek neki, sőt, ismerősöm egy egész napos maribori edzést is letudott vele, és azóta sincs semmi baja. Hátrányának csakis a súlyt tudom felhozni, de azt is csak járulékos problémának, abból a szempontból, hogy ha elesünk vagy eldől a bicikli, meg tud sérülni a kijelző, amit muszáj használnunk, a módozatváltásokhoz. Én biztos vagyok benne, hogy hobbiszintű, normális felhasználás mellett, a tulajdonos hibájából fakadóan nem történhet komoly probléma. 

Mik a céljaid az idei szezonra? Hol láthatunk versenyezni idén?

Az idei szezonra összeállított válogató versenyeket szeretném elsősorban meglátogatni, és ezen kívül a szlovák kupa fordulóit is végig vinni. A leginkább várt verseny a lefutottakon túl, az idei Országos Bajnokság lesz, ahol a fergeteges hangulat mellett a hatalmas csatározás is elvárt!
Kíváncsian várom!



Váz:

Trek Powerfly LT 7 Plus, Kivehető akkumlátorral, EVO link, Knock Block, G2 geometria, Boost 148

Első teleszkóp:

RockShox Yari RL, DebonAir, Boost 110, G2 geometria, 51mm-es offset, 160 mm-es rugóút

Hátsó tag:

Rock Shox Deluxe RL, 205x57.5 mm, Trunnion 150mm rugóút

Fékek:

Shimano Deore 4 dugattyús tárcsafék

Hátsó váltó:

Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus

Váltókar:

Shimano Deore XT M8000, 11 sebességes

Hajtómű:

Race Aeffect, 15T láncvédővel

Lánc:

Shimano HG600, 11 sebességes

Kazetta:

Shimano SLX M7000, 11-46, 11 sebességes

Nyereg:

Bontrager Arvada

Nyeregcső:

Dropper post, 31.6 mm, belső bowdenvezetéssel

Stucni:

Truvativ Holzfeller, 31,8mm, 40mm hosszú

Kormány:

Renthal Fatbar, 30mm emeléssel, 780mm szélességgel

Külső gumik:

Elől - Schwalbe Magic Mary, Hátul – Vágott Schwalbe Dirty Dan

Kerekek:

Bontrager Line Comp 40, Tubeless Ready, 54T Rapid Drive, Boost 110 elöl, Boost 148 hátul

Akkumulátor:

Bosch PowerTube 500 Wh, Bosch Purion vezérlővel

Súly: kb 23 kg
























fotók: Szász Norbert // Standmagazin 2019





Hirdetésfelvétel
Impresszum
Facebook logó