Hirdetés

Új év, újabb kihívások! Nagy motivációval és vadi új bringával kezdi meg az idei downhill versenyszezont Lenthár “Lenti” Gábor. Elkaptuk egy kis szezonkezdő beszélgetésre és az új gépet is megmutatta közelebbről! Figyeljétek csak!

Néhány hete sikerült elkapnod a Koronavírust, ami jelentősen visszavett a kondidból, az első iXS Dh futamot is ki kellett hagynod. Hogy sikerült ennek ellenére téli felkészülés és hogy érzed magad most?

Idén változtattam kicsit az edzéseimen, másfajta edzéstervet követek mint idáig, és kiváncsi lettem volna az összehasonlításra. Késznek éreztem magam áprilisra az első Európa kupára, így igazán rosszul jött ez a megbetegedés, 3 hét teljesen kimaradt, és az újrakezdést is lassan kellett elindítani. Biztos vesztettem az állóképeségemből és az erőállóképességemből, a második Európa kupán Mariborban kiderül, hogy bírom.

Hogyan értékelnéd a 2021-es szezonod és milyen terveket tűztél ki magadnak az ideire?

Tavalyi évben volt egy két elég jól sikerült versenyem, és pár katasztrófális, összességében egy stabil de nem kiemelkedő évnek gondolom. Örültem, hogy többet tudtam dirtözni, freerideozni, de DH-ban szerettem volna kicsit jobb eredményeket. Sajnálom azt is, hogy a VB-n nem álltam rajthoz. Idén új bringán, új felfüggesztésen, és egy más edzéstervvel szemmel látható fejlődés az elvárásom magammal szemben, és pár freeride szpot kimaxolása is jó lenne ha kiadná év vége felé.

A nyers alu színű bringád, egy új márkára és új anyagösszetételre cserélted. Mesélj nekünk az új gépedről!

Idén a Paul Lange Magyarország jóvoltából a Cube Two15 DH gépének karbon változatával megyek, full 29 setupban, L-es méretben. A bringa tavalyi bringámhoz képest sokkal DH-sabbnak érződik, nagyon jó érzés vele minél gyorsabban menni. Lejjebb van a középrész ami miatt elsőre nagyon furcsának tűnt, de sokkal kényelmesebb a meredekebb részeken. A reach annyira nem változott, viszont a villaszög is érezhetően laposabb lett, és a váz emellett engedi az utólagos homlokcsőszög változtatást a korménycsapágy-csésze megfordításával. A váz mozgás-karakterisztikája progresszív, nagyon puha, érzékeny a rugóút elején, de a rugóút végén kellően felkeményedik, és nem kell a lekoppanástól aggódnom. Összességében a gyorsabb, DH-sabb, szélesebb pályák egyértelműen a bringa előnyére válnak, remélem ezzel tudok gyorsulni az Európa kupa futamokon. A Fox Magyarországnak köszönhetően pár év kihagyás után újra Fox 40 nyergében ülök, és mostmár kijelenthetem, ez az érzés tényleg hiányzott, és sok helyen plusz magabiztosságot ad a merevsége, érzékenysége és tartása a nagyobb kompressziókon is. A bringához még hozzá tartozik, hogy idéntől ismét Maxxis gumikkal tudom szerelni edzésekre, versenyekre, ebben a Boneshaker van segítségemre.

Összeszoktatok már az új géppel vagy még finomhangolod?

Sokat még nem foglalkoztam a bringa finomhangolásával, alapvető cockpit beállításokkal teltek az utóbbi hetek, valamint az aktuális pályánkon a tempó kialakítására törekedtem, hogy később a bringa beállításaira könnyebb legyen koncentrálni. Apróbb változtatásokat már sikerült eszközölnöm, de van még mit állítgatni.

Mely versenyek vannak az idei listádon?

Idén van pár változó ami miatt nem egyértelmű a naptár még most, de a legtöbb elérhető Európa kupára szeretnék eljutni, hiszen ott rengetek jó versenyző mellett tudunk bringázni. Emellett a Szlovák kupa versenyeire is ellátogatok a hangulat miatt, de több freeride eseményre is szeretnék eljutni itthon és külföldön. A DH inkább év közben, míg a trükközős események inkább előtte és utána aktuálisak. Jó lenne idén is válogatott keretek közt az idei DH világbajnokságon is részt venni. Remélem jó év lesz a kezdeti nehézségek ellenére, egy kis plusz inspirációt tud adni az új ONeal Blade fejvédőm, amilyen bukósisakban a korábbi években Greg Minaar is versenyzett, ezúton is köszi a RideShop-nak a támogatásért!

Köszönjük a beszélgetés és sok sikert a szezonra!

Alkatrészlista:

Váz: Cube Two15 HPC SL Carbon 29″
Villa: FOX 40 Float Grip2 Factory 29″ – 203mm
Rugóstag: Fox DHX2 Factory, 240x76mm
Váltókar: Sram GX Trigger
Váltó: Sram GX DH, 7-Speed
Láncterelő: MRP SXg Chain Guide
Fogsor: Sram PG-720, 11-25T
Hajtókar: Race Face Atlas 34T, 165mm
Fékek: Shimano Saint BR-M820
Kerekek: Answer Atac DH, 20x110mm Boost/12x157mm, Tubeless (YoungRobi insert hátul)
Gumik: Maxxis Assegai 3CG/DH/TR 60 TPI, Maxxis Minion DHR II 3CG/DH/TR
Lánc: Sram PC-1110
Kormányszár: Race Face Chester 35mm befogós
Kormány: Race Face Atlas 35, 800mm
Kormánycsapágy: Across integrált
Nyereg: SDG FLY 2.0 I-Beam
Nyeregcső: SDG I-Beam, 31.6mm
Súly: 17,3 kb

Fotók: www.rideshop.hu