Hirdetés

Hogy szuperál az új bringa? Miért éppen erre esett a választásod?

Az új bringa kvázi nem is új bringa, hiszen tavaly is egy pont ugyanilyennel mentem. Csupán 1-2 apróság változott az előző stereo 150 hez képest.
Hogy miért éppen ezt választottam megint? Mert 100%-an meg vagyok elégedve a masinával. Ami nem stimmelt az előzőn (Newmen kerekek) azt kijavítva, megkaptam a számomra tökéletes. már jól megszokott beállított enduró bringát.

Milyenek az első menettapasztalatok? Hogy viselkedik lefelé, illetve felfelé? Mik az erősségei és gyengeségei?

A bringa egy nagyon kompakt kis „méregzsák”. A váz méretezése, szögei viszonylag átlagosnak, a napi trendnek megfelelőknek mondhatóak.

Pár km tekerés után azonnal megtaláltam a kényelmes ülés és kormány pozíciót. Így a több órán át tartó feltekeréseknél is kényelmesen, egyenes háttal tekerhető a bringa. A 32T + 10-51 áttét mindenkinek mindenhova IS elég.

Felérve pedig csak letolod az üléscsövet, kukker az arcba, pedálba becsatol és 2 pedálfordulat alatt 4-et váltva indulhatunk is lefelé (mer’ ugye csak öregesen gurulgatunk „te menj elől, mer’ én most nem érzem….” bullshitelés közepette). Az M-es modellben is már 150mm-es Transfer üléscső van, így az amúgy is alacsony nyeregcsőmagasság nagyon jól kihasználható.

Az 430mm rövid láncvilla miatt a bringa iszonyúan jól fordul, nagyon fickósan lehet vele kilőni a kanyarokból, és a „legyezős” szűk kanyargásra is kiválóan alkalmas a városi legendákkal ellentétben. Flow traileken szintén nagyon jó játékszer, lehet vagdosni a kanyarokat a közepébe csattanva gumimorgással elfordulni, könnyen kezelhető és játékos. Enduró trélre keveredve kezded el érezni, hogy iszonyúan merev és nagyon precízen irányítható. Kemény villával, karbon kormánnyal használva előfordul persze 1-2 bőrkeményedés a tenyereden, meg izomláz csuklótól fölfelé, de ez ugye ilyen.
Az egyeetlen gyengesége, (ami lehet inkább csak a pilótáé) a bike parkok fekete jelzésű DH pályáin jön elő. A nagyon meredek technikás szakaszokon csak bukdácsolok vele, nem merem rábízni magam teljesen, nincs meg a varázsszőnyeg érzés benne.

Mik a terveid az idei évre? Versenyzés tervben van, vagy nagyobb utazások?

Idei év a „koronázási ceremónia” miatt felborult ugye teljesen. A járvány előtt, már a tavalyi évben is, a felkészülésem semmilyen rendszert nem tartalmazott. Mondhatni nem csak a bringázás volt/van a fókuszban. Legalább annyira élvezem a kiegészítő edzéseket is mint a tekerést. Sokat futok erdőben terepen, újra elkezdtem gördeszkázni, lehetőségekhez képest sokat snowboardoztam télen, falmászás is rendszeres időtöltés a X-fit mellett. Igy, hogy kevesebbet ülök biGlin, sokkal jobban kihasználom a rendelkezésre álló bringás időt, sokkal jobban érzem magam a Stereo nyeregében.
Mindez nem jelenti azt, hogy a versenyzést elengedtem, csak más a megközelítés. Tekerésből hazaérve még sisakban csekkolom a stravat – ami persze, hogy tudom nem szentírás a 1sec/gps signal frissítési tempó miatt – hogy mennyit javítottam az előző eredményeimhez képest. És mindig rájövök, hogy még mindig ezt a sportot szeretem a legjobban. Nagyon-nagyon várom, hogy újra beszámolják a rajtot és ismét peregjenek a másodpercek. Erre azt gondolom nyár közepén Kouty-ban lesz lehetőségem először. Azután még cseh, szlovén futamokra szeretnék elmenni, Mecsek enduron és DH OB-n szeretnék még rajthoz állni.

Alkatrészlista:

Váz: Cube Stereo 150 C:62 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, ATG, ETC 4-Link, ISCG Mount, Boost 148, AXH
Rugóstag: Fox Float X2 Factory, 185x55mm Trunnion Mount, High/Low Speed Rebound & Compression w/ 2-Position Lever, Kashima Coated
Villa: Fox 36 Float FIT GRIP2 Factory, Tapered, 15x110mm, 160mm, Kashima Coated
Kormánycsapágy: FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8″, Bottom 1 1/2″
Stucni: Race Face Turbine R 35
Kormány: Santacruz Carbon R 35, 760mm
Markolat: Ergon GD1
Hátsó váltó: Shimano XT, 12-sebességes
Váltókarok: Shimano XT
Hajtómű: Shimano XT 32T
Lánc: Shimano XT
Fogaskoszorú: Shimano SLX, 10-51T
Láncterelő: MRP SXG Chain Guide
Fékek: Shimano XT 4 pistons, (203/203 rotors)
Kerékszett: DT swiss 350 hubs, EX471 rims, 2mm 28/28 Spokes, 15x110mm / 12x148mm, Tubeless Ready
Első gumi: Schwalbe Magic Mary Super Gravity, Tubeless Ready, 29 x 2.35 WT
Hátsó gumi: Schwalbe Hans Dampf Super Gravity, Tubeless Ready, 29 x 2.35 WT
Nyereg: Specialized Phenom
Nyeregcső: Fox Transfer Factory 31.6mm, Kashima coated, 457x150mm
Nyeregcső bilincs: CUBE Screwlock, 34.9mm