Hirdetés

Hogy sikerült a téli felkészülésed? Milyen tervekkel vágtál neki az idei szezonnak?

Már negyedik éve Halász Krisztiánnal kezdtem meg a felkészülést és a tavaszi periódushoz érve lehetett látni, hogy idén sem lesz probléma az erőnléttel, állóképességgel. Mondhatni most sikerült az alapozás a legjobban, ha visszanézem az edzés eredményeket egy vagy két évvel ezelőtt.

Az idei szezonnak mondhatni a szokásos menetrenddel vágtam neki, a fő cél már harmadszorra az elit OB címet tűztem ki célul, emellett a válogatókon a top 3-ba szeretnék bekerülni, és elnyerni az indulási jogot a DH VB-re.

A versenyek törlése és a DH szezon csúszása miatt viszont nagyon rákaptam régi szenvedélyemre, a dirt jumpra, és a freeridera. Emlékeztetett ez a tavasz arra, hogy nem hiába versenyeztem 13 évig dirtben, még mindig akkora élményt tud adni, hogy motiváltnak érzem magam arra, hogy minél több trükkömet DH bicóra ültessem, esetleg az év vége felé egy két zsűrizős eseményre is eljussak.

Sajnos a versenyeknek teljesen betett a vírus, viszont közben megérkezett az új downhill géped. A márka maradt, de nagyobb kerékről idén még nagyobbra váltottál. Miért éppen 29”? Milyenek az első tapasztalatok a bringával? Miben változott a tavalyi modellhez képest?

Sokaktól hallottam rendkívül jó véleményt a 29-es kerékméretről, mind DH-ban, mind pedig enduroban. Kíváncsivá tett a nagyobb kerékméretre váltás, és pont kapóra jött, hogy idén a CTM-nek csak 29-es DH bicója van. Első tapasztalatok, hogy rögtön meg lehet szokni a jót, egyből kényelmesen éreztem magam rajta. Kevesebb hátrányát érzem, mint amennyire számítottam, kevésbé lomha és élvezet terelgetni a szűk ösvényeken is.
Az idei geo pár helyen módosult, például hosszabb lett az első háromszög, a középrész körüli forgáspont a középrész fölé került, ezzel progresszívabbá tette a váz mozgását.

Emlékszem, amikor először Fox-ra váltottál és mondtad, hogy ez egy igazi műszer és a versenyeken érezted, hogy a Fox hozott neked egy kis pluszt és gyorsulni tudtál. Idén viszont visszaálltál Rock Shox-ra. Melyik vált be jobban és miért? A Boxxert is annyira precízen finomra tudta hangolni az igényeidhez?

A Fox valóban egy műszer volt, de hozzá kell tenni, hogy anno egy középkategóriás Boxxerről váltottam, ami kicsit torzította a képet. Most van lehetőségem az RS csúcs villáját kipróbálni, eddig pozitívak az élményeim a pályán, viszont a karbantartást úgy tűnik ez most jobban igényli. Erre majd pár hónap múlva tudok válaszolni. Lehet a finomhangolás hiánya kicsit megkönnyíti a dolgom, és most jó kicsit rábízni magam a Rock Shox gyári setupjára.

Mik a tervek az idei szezonra? Milyen versenyek vannak a listádon? Lesz egy Világbajnokság is, amin ha jól hallom szeretnél indulni. Megvan az elegendő pontod hozzá, hogy rajthoz állhas Leogangban? Egyébként fekszik neked a pálya?

Idén a szokásosnak mondható menet volt a terv, válogatók, szlovák kupa, OB, VB. VB-n mindig szenzációs élmény elindulni, ha lesz lehetőségem, nem hagynám ki idén sem, sajnos nincs elegendő pontom, mert az OB-t csúnyán eldobtam tavaly, ami az UCI pontok fő forrása. Leogang sem egy nehéz pálya, ahogy Lenzerheide sem volt az, nyilván az autópálya középső rész és a sok ugró nagyon felfrissít futam közepén, így mondhatom, hogy szeretem. VK-n tavaly sikerült itt legjobb magyarként végeznem, így jó élménnyel vágnék neki ismét.

Kimerem jelenteni, hogy nincs olyan downhill rider itthon jelenleg, aki annyit edz, mint te. Reggel amikor kinyitom az Instagramot, látom, hogy te már túl vagy egy 20km-es tekerésen vagy 10 km-es futáson!:) Mennyire érzed ennek a rengeteg edzésnek az eredményét? Mennyire megterhelő és hogy fér bele az „életedbe”? Kevesebb edzésnek éreznéd a kárát?

Örülök, ha ez jön át a közösségi oldalon, hogy sokat edzem, hiszem, hogy fontos és döntően meghatározó az erőnlét ebben a sportban. A sok edzés hatását mostanában nem érzem már, hiszen már negyedik éve készít fel Halász Krisztián erőnlétileg, így már nem is emlékszem, milyen az, amikor 40 másodperc után elfogy az erő a karomból, vagy kapkodom a levegőt egy sprint után. Biztos vagyok benne, hogy a rutin hiányát ezzel valamelyest pótolni tudom, és jönnek vissza másodpercek a pályán az erőnlét miatt, amit esetleg egy technikás szakaszon elvesztek.
Eléggé meghatározza a mindennapjaim az edzés egy napi 8 órás meló mellett, kevés dologra marad időm szezonban. Sajnos emiatt például év közben a dirt-öt is hanyagolnom kell. Az edzés, meló és magánélet mellett már elég kevés marad a napból, amit leginkább regenerációval töltök. Kevesebb edzés? Lehet majd kipróbálom, szerintem még nem most lesz.:)

Alkatrészlista:

Váz: CTM Mons Pro 29″ ALU 6061, 210 mm, L méret
Villa: RockShox BOXXER ULTIMATE Charger 2 RC2 World Cup (200mm) Boost
Rugóstag: RockShox SUPER DELUXE Coil Ultimate DH RC 225x75mm
Váltókar: Shimano SAINT SLM820
Váltó: Shimano SAINT RDM820
Láncterelő: Mozart PRESTO
Fogsor: Shimano CS5700 / 10, 11-28
Hajtókar: Shimano SAINT M825 165mm, 36T
Fékek: Shimano SAINT M820 / SMRT 86 L
Kerekek: WTB ST i29 TCS 2.0 29 „32H
Gumik: Maxxis Minion DHR II 3C MaxxGrip DD WT TR 29″ Folding Tyre
Agyak: Novatec D951SB-B20 / DH462SB -SL-S5Sw / o
Lánc: KMC X10
Kormányszár: Race Face ATLAS DM, 35mm
Kormány: Race Face ATLAS 35/800, rise 35
Kormánycsapágy: FSA Orbit NO.57E-1
Nyereg: WTB High Tail Trail comp
Nyeregcső: Race Face CHESTER 325×31.6 mm
Súly: 17.1 kg

Szia Anyu!

Fotók: Szász Norbert // StandMagazin 2020
Helyszín: Semmering Bike Park