Hirdetés

Máténak sikerült a címvédés Masters kategóriában az idei Downhill Országos Bajnokságon. A díjátadó után elkaptuk egy gyors bike check és egy kis beszélgetés erejéig. Íme legújabb Kona bringája közelebbről!

Szia Máté. Hogy vagy? Lassan vége az idei szezonnak. Hogy sikerült az idei éved? Melyik volt a legemlékezetesebb verseny idén?

Sziasztok! Köszönöm kérdésed nagyon jól. Közel sincs még vége a szezonnak, van még 3-4 megmérettetés, plusz egy nagyobb enduros road trip a terítéken. Mindegyik verseny, ahol idén indultam baromi jó volt a maga nemében, de nyilván az Downhill Országos Bajnokság Eplényben több szempontból is a legjobb. Idén a cseh enduro szériára koncentráltam, ahol sajnos még nem sikerült a dobogóra állás. Tavaly óta szemmel látható a fejlődés, miszerint stabilan hozom a top 10-es eredményeket. Idei legemlekezetesebb verseny pietra liguriai Superenduro volt. Az áprilisi idő megtréfálta az olaszokat egy jó kis hóviharral a tengerparti helyszínen, ami miatt le is fújták sajnos.

Az idei DH OB-n dobogón sikerült a címvédés. Mennyire volt nehéz dolgod? Sokat készültél a versenyre?

Mindig nehéz Eplényben versenyezni. A rövid, poros pályán nincs lehetőség hibára. Viszont a folyamatosan gyorsan romló pálya viszonyoknak köszönhetően nagyon nehéz tökéletes gyors kört menni. Nekem is sikerült egy malőr a régi gyökérre felugrató utáni szakaszon, de sikerült összeszedni a sok fekve nyomásnak hála. Heti 5-6 edzésem van ebből, 3 nap konditerem 2-3 spinning. Annak ellenére hogy bikeparkban dolgozom, nem nagyon tudok hegyen bicajozni napi 9-10 óra mellett.

Tavalyi év óta Kona bringával mész. Mesélj nekünk az idei gépről. Mik az első menettapasztalatok? Milyen előnyei és hátrányai vannak?

Ez a második évem a Process-szel, a tavalyit Kovács ”KisKokó” László nyúzza már. A váz és a tag gyári csak. Ami elsőre is feltűnt az a robosztussága. A két fő forgásponton akkora a csapágy, mint a monoblokkban. Van is súlya a komplett bicajnak, ellenben nagyon megbízható, stabil és merev. Előző vázaimat 3 havonta törtem ezzel ilyen gond nincsen.

Idén ismét Leogangba tetted át a székhelyed. Milyenek a bike park új ösvényei?

Így igaz. Schladming új felvonót kap ezért visszatértem Leogangba. Nekem tetszenek az új nyomok. A könnyű pálya középállomásig egy 7 perces pumpa pálya. DH bicajnak nagyon lapos, de tanuló trailnek tökéletes. A két alsó pálya közül az egyik egy könnyebb a másik egy picit nehezebb, de mindkettőt inkább enduro bicajra szabták.

Mik a terveid a jövőre nézve? Az EWS sorozaton való indulás mennyire foglalkoztat?

Télre még maradok itt, a nyár még kérdéses. Bicaj márka szerintem marad a következő évre is. AZ EWS egy kőkemény sztori. Őszintén szólva egyrészt iszonyat drága még egy versenyen való elindulás is, másrészt kevés vagyok én oda fizikálisan és technikailag is. De ki tudja, pár év múlva a 40 pluszos kategóriában lehet rajthoz állok.

Köszönjük a beszélgetést és akkor lássuk az idei bringát!

Váz: Kona Process 153 29” M-es méret
Tag: Rock Shox Deluxe 3token 150psi
Villa: Rock Shox Lyrik debonair 4token 95psi
Kormány: Renthal Fatbar lite 20mm emelés 760mm széles
Stucni: Renthal Duo 50mm
Markolat: Renthal Kevlar mx
Fékek: Hope Tech3 E4
Hajtás: Sram NX 175mm 34t
Váltás: Sram GX Eagle
Pedál: HT T1
Felnik: Wtb 29 Assym, Dt Revolution 1.5mm küllő, Peppis tyre noodle belső
Agyak: Halo
Gumik: Schwalbe Magic Mary 2.35 sg
Súly: 16kg